| Studies
show consumption of omega-3 fatty acids--found in oily fish
and fish oils--protects against coronary heart disease. Findings
also show that both consumption of fish and higher blood concentrations
of omega-3 fatty acids are associated with a decreased risk
of sudden death.
After reviewing 11 studies, researchers concluded that omega-3
fatty acids appear to provide the following benefits:
- Normalize heart rhythms
- Reduce blood clots
- Reduce hardening of the arteries
- Anti-inflammatory
- Improves blood vessel lining function
- Lowers blood pressure
- Lowers triglyceride levels
With these findings, researchers advise that omega-3 fatty
acids from oily fish or fish oil should be considered in the
secondary prevention regimen of patients after a heart attack.
British
Medical Journal January 3, 2004 (Free Full Text Article)
|